29 april 2009

Jag har tackat nej

Jag har precis tackat nej till ett jobb. Tror det är andra gången sen jag började frilansa.
Det funkar bara inte tidsmässigt.
Det känns skit.
Det känns förjävligt. Man tackar inte nej, som frilans. Det gör man bara inte.
Man är så utbytbar. usch och skit. Nu får jag säkert aldrig mer jobb av dem!
Men vad gör man, när timmarna inte räcker till allt?
Det här är en hysterisk period jobbmässigt, alla vill ha texterna precis samma datum. Sommaren väntar och alla vill vara klara med allt. Sen blir det inte ett jobb under sommaren, och det är inte heller bra...
Jag längtar till om några veckor, när det går att andas igen, hitta nya krafter, ny inspiration. Och jobba i normalt flöde igen.
Men det känns skit, det erkänner jag. Jag vill ju alltid göra allt, göra det bra, inte banga, inte vara kass.


Nu drar jag på intervju med Pudel-Kicken! Känner på mig att han kan ge mig en dos skön energi, mitt i allt.

2 kommentarer:

Madlar sa...

Passa dig, han verkar vara en riktigt liten flirtis :)

Anonym sa...

Det kommmer du säkert at få,
Vad snyggt det blev när du gjorde om utseendet på bloggen igen.
Mia