26 april 2009

Sanslöst, gränslöst

En märklig dag idag.
Ingenting på schemat, bara vara. Här och nu. Fötterna har i och för sig gått hela dagen, ut och in genom altandörren, upp och ner på gatorna omkring. Till lekparker, till buskage, till ängen...
Fötterna har fått gå dit de vill.
Först tyckte jag det var pest. Sen blev jag uttråkad. Sen-men vänta här! Fy fan vad skönt!
Det har varit som semester. Mobilen har legat stendöd under nåt bord. Har inte kollat mejlen och inte bloggat så mycket. Inte tagit några bilder.
Så cyklade jag och barnen o köpte glass. Och satt på en varsin sten och åt. Gungade lite i en ny lekpark en bit härifrån.

Vilken härlig söndag, sa Veera.
Lite lördag, sa Vinnie med glass över hela ansiktet.

Och så kände jag den där gränslösa sanslösa KÄRLEKEN.
Till barnen.
Till livet.
Till en dag utan tid.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du vet inte hur bra du har det....en dag utan tid.
Min dag började med, ladda tvättmaskinen, åka till simskolan, hem igen stoppa i sig lite lunch, hänga tvätten, iväg till båten slipa, slipa, slipa och slipa. Sedan hem igen, ta ner tvätten och städa hela huset. Äta middag, stoppa barn isäng, sedan träna...........sedan dööööö i sängen.
Ja det var min dag.
/Mia

ecoloco sa...

Ljuvligt!

Du, jag har en liten utmaning till dig när det gäller könsneutrala barnkläder:
http://www.ecolocobloggen.blogspot.com

tjingeling
Loa