13 november 2009

Rörd ikväll

Åh , såg ni Skavlan ikväll?
Vilket fint program! Vilken gästlista!
Jag satt med gråten i halsen och lyssnade på deras prat och på musiken. Rosanne Cash! Och Carola! Underbar låt. Synd att hon är så usel på intervjuer! Eller genialisk? Det blir alltid fler frågetecken än svar....
Halleluja jag är helt frälst. Jag saknar sången i mitt liv. När jag lyssnade på Carola kände jag verkligen det tomma ledsna hålet som jag har inom mig, för att jag inte sjunger.
Jag längtar efter att sjunga. Carola påminner mig alltid, förstås. Hon var ju min största idol! Jag stog där nästan längst fram på Gröna Lund sommaren 1983. När hon studsadein i sina slitna jeans och randiga tröja och pannband, sjungande å mickey mickey hey...
Jag är nostalgisk ikväll, jävla teve!
Jag som aldrig ser på teve, förutom melodifestivalen . Ikväll väcktes det känslor.
Sorry för svamlet. Nej, jag är inte full.

4 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Jag zappade mellan kanalerna och såg också Carola sjunga, hon är fantastisk på scen, sån utstrålning. Men det stod att hon skrivit musiken själv, jag tyckte det lät som ett plagiat av en annan låt, kan inte komma på vilken dock...

Anonym sa...

Bara att ta itu med det då Anne,
Bara te å börja å sjunga igen.
Vad är det som hindrar dig???
/Mia

Anne sa...

Jag vill sjunga igen, det som hindrar är att jag inte har musikerna. Visst kan jag ragga dem, när jag har tid...

ÅH, jag vill brinna för nåt igen! Jag har inte brunnit sen jag sysslade med musík!!!
Jag saknar BRANDEN!

Anne sa...

Anne-Lie, ja, jag kände också igen musiken, men Carola hade väl bara gjort texten? Eller?