22 november 2009

Skidresan

Sitter här och ska boka en skidresa till jullovet.
Har aldrig varit på skidresa, har inte stått på slalomskidor sen jag var 15 år. Har alltså noll koll.
Nu har jag av nån anledning nästan bestämt mig för Högfjället i Sälen, är det bra?
Nån som varit där? Högfjällshotellet känns bra för där finns shoping, mat och aktiviteter. Känns inte så skogsmulligt liksom.
Nån som har koll? Vad säger ni; ska jag lägga i kundvagnen?
Ett rum med frukost skulle kosta oss runt 1500 kr torsdag till söndag, är det ok?

7 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Hej, jag har bra Sälenkoll! Är där minst 5 ggr varje vinter! Högfjället är bra för barn och nybörjare, men Hundfjället är ännu bättre. Hela familjen kan åka i trollskogen som är fantastisk. 1500 för fyra med frukost låter bra. Allt kostar lite mer i fjällen så är det tyvärr. Men ni kan köpa korv och grilla i öppna eldar i trollskogen. Högfjället har också barnbacke som är helt ok, men i min mening slår inget Hundfjället och trollskogen så jag skulle alltid rekommendera det. Vi bor alltid i Hundfjället men åker mest i Tandådalen för på liftkortet ingår båda. Men en sväng i Trollskogen vill vi inkl söner som nu är 17 och 18 år gamla alltid hinna med. Hoppas ni får kul!

Anonym sa...

Vi hade också tänkt att dra till fjällen, fast det blir inte på jullovet.
Utan närmare påsken hade vi tänkt.
Underbara fjällen.
Blir nog Hundfjället för våran del gissar jag :D
/Mia

Vickan sa...

Håller med föregående talare,vi åker alltid till Hundfjället,vilket passar barn perfekt!(och mig som knappt kan stå på ett på skidor)

Kan varmt rekommenderas!

Anne sa...

då blir det hundfjället!
är detlångt från Högfjället eller hur ligger de??

Anne-Lie sa...

Det är väl ca en mil mellan högfjället och hundfjället. Lindvallen/Högfjället ligger först när man åker från Sälen byn och därefter kommer Tandådalen och Hundfjället. Barnen åker ju gratis och som vuxen får du åka både Hundfjället och Tandådalen. Det finns fina barnbackar i tandådalen också och det går en transportlift emellan som tar ca 10 min. Då kan ni kika på den ökända "Väggen" under transportsträckan. Jag är inte säker men jag tror att ni kan åka buss med era liftkort till Högfjället men sen måste ni betala för att åka där om ni inte köper kort för hela Sälenfjällen då förstås. Men jag tror ni kommer att ha fullt upp i Hundfjället/Tandådalen.

Anne sa...

Låter verkligen som Hundfjället is da shit.
Jag ska kolla

Susannes Smultronställe sa...

Hundfjället är KANON för barnfamiljer!! Har varit där många, många gånger...men nu är de stora ungarna för stora. Så nu blir det brantare backar och andra system.
Ha en härlig fjällvistelse!!!