28 december 2009

Alice i underlandet

Nja, säger jag..
Amy Diamond var gullig och passande i rollen och sjöng så sött några gånger.(jag hade väntat mig mycket mer sång och mindre snack som "Åh, nu växer jag igen "och "Åh, nu krymper jag igen"
Roger Westberg som gör alla andra rollerna, som kaninen, drottningen, larven är helt makalös och stjäl showen helt!
Det känns väldigt lågbudget med två skådisar på scenen, en scenografi som är den samma hela föreställningen igenom och en musiker vid pianot (resten färdiginspelad musik)
Det blir tjatigt på nåt sätt när all handling sker på samma plats och när de inbillade scenbytena spelas fram av skådisarna.
När jag går på musikteater vill jag se pampiga kostymer, häftig rekvisita osv, strålande sångnummer osv.
Veera frågade ofta när det var paus, satt och skruvade på sig och verkade inte helt nöjd..
När jag trodde att det var paus- så var det slut!
Intimt och gulligt, ja visst!
Men spännande, gripande och minnesvärt- nja.

Inga kommentarer: