5 december 2009

scendebut

Åh, vilka rysningar jag fick idag när Veera uppträdde! Och tårarna pressade på och ville svämma över hela salen.
Tänk, att jag sitter här och är så vuxen. Att jag har en tjej som dansar på scenen, och ser ut att trivas jättebra!
Själv scendebuterade jag betydligt senare; jag var 12 år när jag var med i en talangjakt och sen Vallentunarevyn, just här i Vallentuna. Så lustigt att vi är här igen, bara ett stenkast på den scenen jag stod på.
Veera som inte ville vara med, som var livrädd för att göra fel rörelse, eller ramla av scenen. Hahaa, allt det där var bortblåst på genrepet idag. Och inte en unge gjorde exakt "rätt" men det var skitsamma ju, det var underbart att titta på dem.
Söta studsiga gummibjörnar, som hoppar i rad, kikar över varandras axel, sneglar i ögonvrån på kompisens nästa steg.
Åh, vilken dag. De har övat i fem timmar!!!
Imorgon är det showtime. Två föreställningar ska avverkas under eftermiddagen och varenda biljett är slutsåld!

2 kommentarer:

Ting sa...

Härligt!
Dansglädje är sann glädje!

Angelica sa...

Låter hel mysigt!