21 januari 2010

Dagen hittills och körsången

Gud vad segt det är! Inte ett jobb lossnar. Jag har flera påbörjade jobb, både i tankarna och i datorn...men jagkommer inte vidare. Absolut inte klaffar just nu!
Det här jobbet går ju väldigt mycket ut på att jaga folk (som ni säkert märkt) och att få allt att gå ihop i slutändan, med tid för intervjuer, foto, kommentarer från olika experter mm.
Just nu är jag i jaga en expert-träsket. Inget napp vart jag än fiskar(
Då blir jag så här seg. Orkar inte göra nånting, stirrar i väggen, går till kylskåpet...

Men igårkväll hände det grejer! Vi var runt 40 personer i kören. Efter en härlig uppvärmning övade vi på fyra sånger. De andra som kan sångerna redan har konsert redan på söndag_ jag tänkte gå dit som åhörare bara och kolla in..
Vi ska ha kåpor på oss på konserterna och det får mig genast att tänka på de där nunnefilmerna med Wooppi Goldberg!!! De är ju såå härliga!
Det ska bli härligt att stå och vagga i en kåpa!
Rösten höll fint och jag fick stå med soprangänget (blev fint presenterad av körledaren som en tjej som både är alt och sopran) och yla på ordentliga höjder!
När jag cyklade hem vid niotiden igårkväll var jag på ett strålande hallelujahummör, ensam på vägarna likte ett ridande spöke. Sleepy Hollow!

Äsch, nu måste det hända nånting snart. Måste komma i RÖRELSE!
Frilanslivet är som en ketchupeffekt- först inget, sen inget, sen inget- och SEN ALLT!
Så jag är beredd!
Så är min dag idag.

Inga kommentarer: