15 september 2010

Jag har röstat!

Jag passade på att rösta på biblan igår, när jag ändå hade vägen förbi till godisaffären och när jag ändå hade röstkortet i träningsväskan..
Men vilken lömsk stämning det var då! Folk, mest pensionärer med darrig hatt, stod och bläddrade bland lapparna på smörgåsbordet och sneglade åt sidorna. Såg att de till och med tog SD-LAPPAR!
Pokerfaces där, mig lurar ni rejält!
Jag frågade en man som var på väg till skämsskynket varför han skulle stå där o trycka?
Jo men vaffan,det är väl tradition, grymtade han och skrattade.
Jag tog mina två lappar och körde ner dem i sina kuvert. Mitt framför näsan på di förskräckta och så väntade jag tålmodigt när damen i Röstkortsreceptionen förseglade kuveret kontrollerade leget och med stor dramatik knökade ner mina kuvert i en trälåda.
Hahaa, och så sa hon när jag skulle gå, att vänta så du ser att jag trycker ner dem i lådan
Jag trodde hon skojade men hennes bibliotekarieansikte sa nåt annat.
Det var en upplevelse på biblan, det må jag säga.
Må nu de minst värsta vinna!

Inga kommentarer: