23 december 2010

Dan före dan

Dan före dopparedan.
Barnen är lediga idag, jag likaså. Ett av barnen lunchar hos en kompis, den andra sitter i soffan och skriker order om den åttonde varma lussebullen! Lunch? Nej, den skippar vi idag..

Imorgonbitti börjar äventyret med SJ. Vi ska åka till Skövde klockan åtta på morgonen och packningen ser ut så här:
Termosar med varm dryck
Mackor
Bullar
Underställ
Värmeljus
Pannlampor
Lugnande medel i för höga doser

Medan jag packar så tvättar jag och lägger ansiktsmask med mycket fukt.
Dricker tredje muggen kaffe och tittar ut och lipar åt vädret.
Mig får ni inte ut ur stugan idag, jag har nattlinne på än. Surprise surprise! NOT.

Julklapparna är nerpackade i en gigantisk väska, men jag lär få ta en väska till..
Ikväll ska vi småfira jul hemma hos min syster, framför brasan...
Det ser vi fram emot...

Så vad händer hos er? Nån som ska ut och testa SJs tjänster?
Julstressen beror endast på SJ nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hörde ett tips på radion imorse.
Ha en flaska/burk med lock med sig ifall toaletterna är överfyllda..
Lycka till.
God jul.

nettan i sumpan