12 december 2010

Helgen

Kryssningen till Helsinki var suverän. Aldrig förr har jag känt mig så lugn och utvilad efter en kryssning.
Två glas vin och en liten öl blev det på hela helgen! Men en massa god mat istället; åt tex oxfilé två dagar i rad;)
Silja Line är ju så mycket trevligare än Viking, måste komma ihåg det i sommar när vi åker igen! Båten är så mycket mer lättillgänlig och man ser vart ungarna tar vägen hela tiden;)
I Helsinki var vi och tittade på min kusins gymnastik/dansuppvisning, hon tränar rytmisk gymnastik och var så duktig! Träffade även min faster och farmor och farfar en snabbis, sen andra fastern också när Veera och jag åt middag på en mexikansk restaurang. Sen var det dags att åka hemåt igen. På båten hem började vi med att bada bubbelpool och basta turkbastu i härliga ångor. Jag satt mest där inne, poolerna var för kalla.
Och så i säng kring midnatt och sov hela vägen till Stockholm, utan ett avbrott.Himmelskt att vara så tom i huvudet och utvilad!
Nu har jag varit på en timmes spinning och tränat baksida axlar och rygg efteråt. Duschat och på cykeln igen och cyklat hem.
Mannagrynsgröt till middag och snart i säng, sneglar redan på klockan och längtar till boken.
Tack Mia och Linette för en fin resa och gott sällskap- det här gör vi om va! Ska vi Tallin nästa gång då?
Kram till er alla därute!

1 kommentar:

mia sa...

Ja för sjutton, Tallin here we come!