18 mars 2009

Det bästa med Trollhättan


Det bästa med Trollhättan: Jessica Andersson
Det näst bästa: Vårväder utan nordanvindens pustar i nacken!

Jessica var en helt underbar tjej! Jag blev lite chockad över hur lång hon är, men hon var precis så vacker som jag hade förväntat mig. Vi käkade lunch (skaldjurspasta) och sen bjöd hon upp mig på kaffe i sin fina lägenhet.
Jessica är iTrollhättan som Bert är i Skara. Hon hälsar på folk åt höger och vänster, en man kommer fram och berömmer en tonhöjning i Så ska det låta! Och hon ler och är vänlig mot alla, verkar det som.

Efter intervjun gick jag till byns shoppingcenter. Det var totalt värdelöst. Jag lyckades inte slå ihjäl en timme i Trollhättans centrum! Så en halvtimme fick jag sitta på en klippa utanför järnvägsstationen, som en annan a-lagare.
Men det var varmt och härligt vårigt. Gräset visade några nyanser av löften om en vår. Så jag njöt ändå, trots uteblivna shoppingpåsar.

Den här dagen gick lite för fort faktiskt, hade gärna rest lite mer. Känner mig sååå bisnissig när jag skrider fram på klickklockskor och min feta dator i handen.
(måste förresten köpa en handdator nu!)
Förresten nr två; jag fyller ju år i sommar igen. Mr T?)

Okej, nu tåg från Götet och hem. Adjöss.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha låter som trollhättans centrum, mer tomma lokaler inne på Odenhuset än uthyrda. Du får se det så att du sparade lite pengar :)

bloggare på icedaniel.se sa...

Det kan va så !