17 mars 2009

Vår, vår, vår- reser mitt hår hår hår

Idag slängde jag upp vinterkappan och eccokängorna på vinden.
Så nu är det verkligen vår.

Men det här med vårkläder; det är ju inte min melodi. Jag passar inte i nånting! Jag blir en antingen en transa eller en tant i våriga kläder.
Jag älskar det marina modet, ja, det där TANTIGA. Och på min stora hydda blir det GROTESKT.

Så jag lallar på i svarta jeans, svart kofta och svart jacka.
Och så en scarf i lysande blått.
Jag är jätteambivalent vad gäller scaaaarfs, de är ju så finamen ack så tantiga!
Jag gick på Åhléns här om dagen och tog på varenda scarf de hade. De som var snygga kostade tusen spänn, resten sög. Så det blev ingen ny scaaarf.

Och så klackskor. Jag trånar efter flera par klackskor men jag köper dem aldrig. Då blir jag verkligen en transatant! En stor tant på höga klackar, nej tack!

Satan vilket långt deppigt inlägg.
Ja, skjut mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

MQ har jättesnyggt marintema nu, inte det minsta tantigt, kika där så hittar du säkert ngt fint. Och vad man än har på sig så är högklackat bästa knepet mot tantighet!:)