27 oktober 2008

Jag kallades Akne-Anne

Det här är viktigt!
Jag vet vad akneångest handlar om. Jag hade grym acne som ung och blev mobbad i skolan. Jag puffade på sjukt mycket orange puder från Jane Hellen och såg ut som hej kom och tvätta mig! Och så var det Aco Aknelösning (jag kallades till och med Acne-Anne!) och Clerasil och allt vad det hette. Inget hjälpte.
Till slut fick jag Roacutan (stark a-vitamin medicin) utskrivet av en hudläkare och vips försvann finnarna, efter tre månader var de borta och kom aldrig mer tillbaka.
Nu är det ju ärren jag dras med och prövar olika metoder för titt som tätt.

Mina barn kommer inte att få gå med akne. Jag kommer ta dem till de bästa hudläkarna på Östermalm så de får hjälp direkt. Jag kommer förespråka hudvård i det här huset så det står dem krakarna upp i halsen!
Ingen aknemobbing på mina barn inte.
Man ska inte avfärda vikten av utseendet, det har jag alltid sagt.

4 kommentarer:

Linda sa...

Här är också en som har varit drabbad av acne.. Så svår..Har också en massa ärr & skit.. Har dock lite acne imellanåt nu med..

Ting sa...

Ja, tyvärr betyder ju utseendet ganska mycket.
Men det är ju bra att du kan använda din erfarenhet i det här fallet.
Hoppas att de inte får mycket acne!

[attle] sa...

Blev intresserad av den acnemedicinen du skrev om och hittade det hrä: http://www.akne.nu/roaccutan.php

Tur att du överlevde helskinnad :-)

Anne sa...

Hahaaa man finner vad man söker!
Vilka ämnen säljer dessa som skriver det här då?