Det blev ingen korv med bröd.
I plånboken fanns 75 kronor kontant och jag spontanlunchade med en gammal god vän som jag inte ser alltför ofta nuförtiden!
VARNING VARNING
KÄKA INTE LUNCH PÅ SAMURAI VID KARLAPLAN.
Jag beställde kycklingfilé med grönsaker och ris.
Jag fick lobotomerad aphjärna med isbergssallad.
-Det här är inte kyckling, sa jag.
-Jo, det är det, sa den slappa servitrisen.
- Men grönskerna då, var är de?
-Där, sa hon och pekade med ett slappt finger på isbergsalladshögen på sidan av tallriken
- Nej, det här är inte kyckling.
-jo
-Nej
-jo
Jag gav upp och försökte äta aphjärnan. Men den smakade- APA.
Så jag gick och ställde skiten på disken och sa att jag äter inte det här. Ge mig stekta nudlar med räkor i stället.
Och det fick jag.
Med nåt jävla muttrande om att det visst var kyckling.
När jag jobbade inom serviceyrken hade kunderna alltid rätt. Vad har hänt med det?
2 kommentarer:
det verkar vara avskaffat. numer verkar kunden mest vara ivägen för deras egna liv?
Svennar _hatar_ att vara servila. Ser sig själva som förmer för sina skitjobb men har låga ambitioner och stannar för länge, och går så och mår dåligt och tar ut det på kunderna.
Men nyckeln till arbetsglädje i ett sånt jobb är ju att vara svintrevlig och skapa win-win-situationer med gästerna - doh! Öh, och att inte stanna så länge...
Skicka en kommentar