23 november 2008

Tur i sagolandet






Jag tog med mig syster med barn och en kompis till Montebello House. Genom snöiga sagolandskap skakade bilen fram. Ett öga i diket och ett hjärta i halsgropen. Som när man ser på konståkning och håller andan när de gör trippel salkov eller vad det heter.
Montebello House klär i vinterskrud, inget snack om saken. Nu suckade både Sara och Maria över skönheten, hörde till och med nåt om "ja, nu när ni börjar få i ordning huset så ska ni väl snart sälja och flytta till nya utmaningar". Det var min kompis med hopp i rösten. Haha. Alla blir kära i Montebello.
Mr T föreslog guidade turer i taxin! Ja, varför inte? Vad säger ni, Montebellogänget?

Min fina skänk var färdig nu och den ser ni under ett stycke sur unge.
Syrran och lilleman fångades så fint i snöyran. Jag älskar att fota det här landskapet! Man vet ju inte, det kan ju vara den enda snöhelgen vi får!

En härlig shoppingtur i sagolandet slutade tyvärr med bilolycka.
Bilen framför oss fick sladd och voltade rejält ner i diket och hamnade upp och ner. Jag ringde 112 innan den ens hande landat! Mina händer skakade och jag var riktigt skärrad och hade först svårt att lokalisera oss själva. Inom ett par minuter hade vi brandkår och ambulans där. Otrolig uttryckning! Några killar i bilarna bakom oss (tack gode gud för att alla körde långsamt och höll avståndet!) lyckades dra ut en kvinna och hennes dotter ur bilen. Sen ställde de bilen upprätt igen.
Vilket drama! Tack o lov var de oskadda och vi kunde lämna dem i goda händer!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Usch vad otäckt! Skönt att allt gick så bra ändå.

Anonym sa...

Jag måste till Montebello snart, blir så sugen när du skrier om stället!

Fy va läbbigt med olyckan. Och skönt att ingen blev skadad.

// jenny

Madde (maddepladder) sa...

Åh fy vad otäckt! Skönt att höra att alla mådde bra efteråt.

Unknown sa...

Det där var ju ingen kul avslutning på vår snöiga mysträff idag! Fy sjutton.

Var så kul å ha er på besök igen. Å ännu roligare att du gillade din byrå - var nog lite nervös - blir man alltid när man gjort nåt.
Underbar syrra och väninna med .. ska bli helkul å fixa deras saker oxå! Är himla skoj att Montebello är så uppskattat - tror huset gillar det.

Mr Ts förslag om guidade turer i taxin är SUPERB! Vi fixar nåt tycker jag - istället för bussresor ha ha!

Tack så hjärtans för dina fina ord och för ert besök idag!

Kramar på dig,
Malin :)

ps. oerhört lyckad bild på sur unge på byrå

Hudterapeut sa...

Fiiiiin! Ser att du kommer in i det vita lite där..hehe!