30 november 2008

30 minuter skridskor




Jag tog ungarna till ishallen. I trettio minuter satt Vinnie och åt snö. Veera tjatade på mig att jag skulle klippa bort taggarna på hennes skridskor. Vi köpte nämligen nya skridskor häromdan. Såna där konståkiga, med taggar. Nu är problemet det att det var ingen god idé. För V hade precis lärt sig åka rätt bra med de gamla, så idag var hon ju lite som en nybörjare igen. Hon tappade genast självförtroendet och låg platt som en sill och väste att hon är sämst i världen i att åka skridskor.

Vad, bra då. Då är du ju bäst i världen på att vara sämst på nåt, svarade jag. Opedagogiskt kanske, men fan jag ruttnade efter ett tag!

Sen gick vi o fikade. För det var det ungarna ville från första början. Fika är livets guld! Fika fika fika, inget annat är så kul!
Är det normalt att barn bara vill ÄTA GOTT hela tiden? Ni som har barn?

Jag fick användning för mina Gudrun Sjödén-strumpor, som jag fick i en goodibag häromveckan. Nice! Förutom mina Schwarzneggervader som nästan spränger maskorna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Min femåring fick tokbrott vid middagen häromdan:
VAAA ingen tårta! Jag ÄTER bara tårta!
Övriga famlijen var dock inte helt införstådda med detta dietbyte.

kvinnan med koftan sa...

jag vill oxå äta hela tiden...så helt normalt om du frågar mig.