15 februari 2009

Sista pillet

Sitter och jobbar. Det sista pillet med en text. Måste få klart idag, vill inte sitta med den imorgon.
Sitter man för länge med en text börjar man hitta fel överallt. Och skulle man börja ändra alla de felen skulle man bli galen och texten skulle aldrig bli bra.
Det är en balansgång, att släppa lite, ta tillbaka, ändra lite lite försiktigt, känna rytmen igen, sova på saken, öppna texten och känna lite till. Bara en stund till.
Så kommer jag att göra imorgon. För sista gången. Sen klickar jag på skicka. Ochhoppas på det bästa. En lämning är alltid nervig, jag vänjer mig aldrig. Och väntan på feedback kan vara slitsam. Jag vill veta direkt, okej eller inte? Så man kan gå vidare.
Nu går jag vidare till kylskåpet och tar ut naturell yoghurt. Och klämmer lite surt på bilringen som vuxit till sig igen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Lite av "volangen" försvann nog i lördags....tror du inte ;)