28 mars 2009

Nässelfeber

Igår blev Veera alldeles prickig. Ryggen, armarna och rumpan är full med småknott, mängder i små fläckhögar. Ansiktet blossade upp som om hon bränt sig i solen. Och mitt i det knallröda blev det vita fläckar, som det blir när man trycker ner huden och blodet försvinner, vet ni?
Jag ringde sjukvårdsupplysningen som förstås tyckte vi skulle åka in, men det gjorde vi inte. Inte en fredagskväll och jag ensam med båda två, nej tack.
Jag gav henne en allergitablett och hon blev mindre blossande i ansiktet, men småprickarna är kvar. Nu ikväll åker vi till närakuten, har beställt tid. Känner att det är lika bra att kolla upp, även om det bara är virus eller allergi eller nässelfeber,
har ni erfarenhet av det här?
Är jag överdriven nu igen, eller? Borde jag inte slösa på resurserna? Brukar ju få skit för det...

1 kommentar:

Madde (maddepladder) sa...

Beställa tid på närakuten är väl inte att slösa på resurser? Inte enligt mig iaf. Åka till akut-akuten hade kanske varit det men det är ju inte det ni gör.

Sedan ska man väl inte rycka på axlarna åt allergier om det inte är så att ni vet med säkerhet att hon har allergier och ni vet vad ni behöver göra för att lindra. Är det förstagångs allergier ska man väl kolla upp det tycker jag absolut.