9 april 2011

Mmmm

Vårat konstnärliga rabattprojekt är rensat av blöta blad, grus och fimpar. Med tygbeklädda händer grävde jag där hur länge som helst. Jag älskar rabattprojekt. Har ingen aning om vad jag gör, vad det är jag planterar eller hur man sköter det som kanske kommer. Men jag älskar att göra rent och fint. Känna den blöta jorddoften i näsan och bara fokusera på just den lilla rabatten, skingra tankarna från annat ni vet.
Ser ni den fina gamla statyn, med den armlösa mannen och kvinnan? Det är en present från en tamillsk pojke  ( ung man var han nog) på Sri Lanka (1996) som förälskade sig i mig, tog en sån där chuckchucktaxi och reste flera mil till mig för att överlämna den här fina statyn. Jag älskar den! Tror aldrig jag varit med om en sån fin gest från någon man sedan dess...
Och så ligger det lite målade stenar här och var som färgklickar, tror det är nån målad järnbit också.
Morotsbiten har Vinnie lagt dit, så att maskisarna har mat. Bra tänkt.
Nu ser jag att alla som passerar saktar in lite på stegen och beundrar (förundras?) över vår fina rabatt. Fint.

Inga kommentarer: