9 april 2009

Klump i magen

Klump i magen.
Jag har precis flätat Veeras hår, sjungit Vem kan segla förutan vind och andats in hennes ljuvliga mjuka doft mellan skulderbladen.
Imorgon åker de och firar påsk på landet. Jag har längtat efter min lilla egosemester, nu är jag inte så jävla kaxig. Klump i magen, tårar i ögonen. Nu skäms jag nästan för att jag längtat till min ensamhet. Jag är så rädd att nånting hemskt skahända där borta, när jag är här borta. Flera timmar ifrån. Hjärnan spökar upp hemska bilder, ledsna bilder, dumma jävla idiotbilder utan koppling till verkligheten. Men ändå.
Klump i magen. Eld under ögonlocken. Veeras stenhårda kram som aldrig ville ta slut. Det underbara, hand i hand med skräcken. Jag hatar den. Rädslan. De dumma skenande tankarna, som jag desperat försöker fånga in och skrynkla ihop och kasta åt helvete.
Men de finns där.
Älskade älskade fina underbara barn. Ha en fin helg ute i friska luften!
Jag ska vara med Nelly. Och dobermannhanen som jag lånat för att höja säkerheten.

1 kommentar:

Sega pappan sa...

I know... kände exakt detsamma när hela familjen försvann och jag skulle få vara ensam ett par dagar.