24 maj 2009

Nakna människor är fula

Veera och jag har varit i simhallen.
Jag har ett perverst intresse att syna alla vuxna människors kroppar. Kollar in vilka som har celluliter, vilkas snoppar som ligger upplimmade mot magen i äckliga tatja badbyxor uppdragna i armhålorna. Vilka brudar som har sillisar och vilka har skinnpåsar.
Sen i duschen; vilka som har urskog mellan benen och vilka som kör porslinsvarianten.
Mycket intressant. Jag kommer alltid fram till samma slutsats; människan är grymt ful naken. Riktigt motbjudande.
Sen står jag där i duschen och en liten tjej synar min uppenbarelse med en rynka mellan ögonbrynen. SYNAR från topp till tå, fastnar nånstans mellan på min degmage, tittar sen upp i mitt ansikte, ner igen, upp igen. Hon vill mig nåt,men jag förstår inte vad.
Då känner jag att jag skäms, eftersom jag precis gjort samma sak, fast i smyg. Inte fullt så synligt.
Så tar jag mitt daller och hår och lindar in det hårt i handduken. Så att inte en millimeter syns.

5 kommentarer:

Madlar sa...

Urk, försöker även att använda provhytt med stängda ögon. Blir så bedrövligt deppig om jag råkar smygtitta på spegelbilden.

Bubbel i vardagen sa...

Ja, nu har ju Kvarnis öppnat också. Let the nakna säsong begin liksom.

Suzan sa...

Jag går alldeles jättenaken i omklädningsrummet och i duschen, o är det inte fett o daller folk tittar på så är det tatueringarna :D

Ms Spider sa...

Välkommen till Tyskland där man badar bastu i delad bastu. Med okända män och kvinnor. Tacka 17 för att jag inte bastar här...

Maria sa...

Haha, pryda britter har en poäng trots allt. Dealad bastu kommer inte på fråga. Nätt och jämnt naken mellan sovrum och badrum i ditt eget hem - av hänsyn till grannarna...