12 juli 2009

Fettnytt

Okej, jag erkänner för er alla: Jag har gått upp fyra kilo. 4 4 4 4 4 !!!! Och jag mår illa, eftersom mitt fett bara samlar sig kring magen plus nåt kilo på julgranen på ryggen.
Sommarlov utan rutiner, ingen träning att tala om och en massa spontana restaurangbesök, öl när det är varmt och kvavt sätter snabbt sina spår.
Jag trivs INTE. INTE INTE INTE.
Jag vill träna men får inte ihop det med barn, hund och alla intemåste-måsten just som handla glass och roa ungar.
Ja, jag skyller på barnen. Hemskt va? Barnpassningen har inte öppet så mycket på träningen så jag kan inte ta med dem. Hunden orkar inte gå långisar osv osv osv
Ja, och så samlar jag vatten i kroppen, för hetare stunder. Och så är det mer tyg på de nya Triumphtrosorna. GAAH, vad mer? Jo, Mr T jobbar dygnet runt eftersom han startat företag och måste betala alla som ska suga in sura slantar.
I landsproblem, jag vet. Men ändock!
Hur har ni det med valkarna???

;))))

7 kommentarer:

Madde (maddepladder) sa...

Mina valkar är lösa och slappa men inte särskilt stora. Med en gördel (för att hålla in påsen men magen hålls ju in den med) och kläder syns dom (den) knappt.

Sen har ju jag en tarm mindre som inte tar någon plats, varken i sig själv eller lagrad skit och dessutom tar jag inte upp varken näring eller fett lika bra som "vanligt folk" så atte... Inga barn heller.

Och INGEN träning.

Men om du verkligen, verkligen inte trivs, vill du göra något åt det? Även om saker och ting är stressigt och inga rutiner och det ena med det tredje så kanske du kan försöka göra en kraftansträning att styra upp vad du äter. Inte mängden så mycket men VAD. Äter man fel så borde det nog göra rätt stor skillnad bara där.

Anne sa...

Japp, där satte du huvudet på spiken,
så nu byter jag ölen mot-vinet.
hahahaa
nejdå

skojar
bara

Unknown sa...

För jävligt rent ut sagt!
Går bara upp och upp, fastän jag tillbringade hela våren med bantning och fick bort 9 kilo.

Men nu när man ska klä sig somrigt, svälla lite extra i eventuell värme, 'unna' sig lite för det är sommar och dessutom gå o gifta sig om 5 veckor DÅ .. DÅÅÅÅ går jag bara upp och ingenting annat ta mej faaaaaaan!

Och INGEN träning - precis som föregående talare!

Annars är det ju bra här ... :)

Puss Malin

Madde (maddepladder) sa...

Hahaha! ;)

Madde (maddepladder) sa...

Fast iofs så tror jag nog att öl är värre än vin när det gäller detta väl?

Även om inget av dom är bantningsmedel direkt... :)

Anne sa...

MALIN, jag har tänkt på dig!!!
Läste om proppen din. Hur är det???
Om ni orkar med oss kommer vi gärna förbi en dag i sommar...

Mona sa...

Visst är det underligt, sommaren är ju den tid på året man helst vill vara i alla fall lite smalare. Men samtidigt är det ju den tid på året när man unnar sig massa gott hela tiden.
Det går ju inte riktigt ihop, eller hur?