29 augusti 2009

Kärlek i en hängmatta

Oj, en lördag utan loppis!
Vi har varit i Mörbybadet idag, ett mycket bra ställe! Vinnie och jag åkte vattenrutchkana, det var allt vi gjorde! Sen bastade vi och Vinnie upptäckte snöret som gjorde att det kastades vatten på stenarna. Så drog han i det, femton gånger.
Vi var ensamma kvar i bastun till slut.
Sen har vi ätit godis och gjort ett köttberg i hängmattan. Jag underst och barnen ovanpå. Så låg vi där och dinglade och lyssnade på trädens sus och sjöng sånger i kanon. Då kände jag den där varma kittlande lyckan, som en blyg smekning på magbotten. Då var livet här, som det ska vara.
Ingen oro, ingen rädsla. Ingen järnlunga på KS eller Uppsala.
Kärlek.

8 kommentarer:

Sanna sa...

"Så drog han i det, femton gånger.
Vi var ensamma kvar i bastun till slut."

Vilken dålig stil :( Är det så jobbigt att uppfostra sina barn?

Anne sa...

Mycket jobbigt. Mitt barn har kontrollen över allt. Jag har inte en chans!

Sanna sa...

Visst, men jag undrar bara om det är så svårt att visa hänsyn mot andra?

Anne sa...

nej, det är inte svårt.
Däremot verkar det vara mycket svårt att läsa utan någon som helst humor.
Ett tips: Ta inte allt så allvarligt!

Anonym sa...

Nä, ni får lära er att läsa "mellan" raderna när Anne skriver.
Hon gillar att ÖVERDRIVA en hel del.
Det blir liksom lite mer livat så, och lite mer humor i det hela.
Jag satt också med Vincent i bastun, han drog i snöret 1 gång. Och alla var kvar i bastun :D
Mia

Anonym sa...

Låter underbart med en hängmatta, det kanske man skulle sätta upp någon gång...
/Mia

Anne sa...

Men Mia, du får ju inte förstöra här nu!!!
Och du satt bara med den ANDRA gången;)))

Anonym sa...

Hehehehe....nä Vinnie är den vildaste ungen i hela Sverige så sant så sant
Men också den sötaste ungen i hela Sverige.
Men vild nu, betyder lugn när han blir större. Och som känt är...små barn små problem och stora barn stora problem.
Så det är väl bara bra om han är vild nu?
/Mia