4 september 2009

Inbillning eller?

Jag går här och inbillar mig att vi har svinis hela bunten.
Mr T hostar så lungorna nästan spricker, hela natten. Envis torrhosta sen en vecka tillbaka.
Jag har lätt hosta men får då och då tryck över bröstet och det känns trångt att andas. Orkar inte anstränga mig mycket.
Barnen är hostiga och glansiga på ögonen och på dåligt humör (den allra senaste och nyasten sjukdomsbilden;))

Men så lyckigt lottade kan man inte vara, men det ger mig tröst. Och ork att bocka av ännu en dag i livet. Eller i alla fall utan järnlungan i Azbekistan.

Är det förresten nån här som har eller har haft svinis?

2 kommentarer:

Anonym sa...

En på jobbet har halva sin familj sjuk i " svinis"..som en förkylning fast lite värre.
Man kommer att få en släng av det förr eller senare.
Kram anette i sundbyberg

Linda sa...

Läg mitt senaste blogg inlägg + att jag träffade min systers svärmor igår & hon sade att när man har svinis så slår det även ut magen med så man får diarré