1 september 2009

Min nya taktik

Jag kör en ny taktik med träningen: En dag i veckan.
Ett bestämt pass, inget annat.
Så här ska jag dels bygga upp ett bättre immunförsvar, genom att låta kroppen vila och bygga upp en längre tid än bara nån dag. Och dels lära mig att träna efter schema.
Alla experter jag har pratat med är överens om att man ska schemalägga sin träning och hålla sig till schemat. Inte träna när man får lust, tid över, eller nåt annat...Inget mer passa på att träna-snack.
Fredagar klockan tolv tränar jag.
Om nån vecka lägger jag till ett pass. Känns mycket mer motiverande och jag har varit frisk i tre veckor sen jag började!!!
Visst, jag går lite stavpromenader då och då men det är vardagträning light, inget som direkt raserar immunförsvaret.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättebra där Anne! Fortsätt så, det kommer att bli kanon.
/Mia

Finnpajsaren sa...

Det lät som en taktik i min smak. Jag tror jag ska testa jag med.