1 november 2009

Dagen


Vi lämnade köksrivningen till mannen med byggarbrallan och stack till Naturhistoriska.
Vincent älskar dinosaurier, han vrålade TITTA MAMMAAA, varje gång han såg nåt med coola tänder och långa rangliga ben.

När vi gick in mellan revbenen undrade kidsen vad de var. Det är såna som man ser, hm, öh, jo som man ser på ER! Och så visade jag på dem som man ser såna detaljer på.
Det roligaste i människokroppen var att vi aldrig fick ihop lungorn, lever, hjärta och sånt. Och att Veeras reaktionsresultat var "Är du vaken?".



Jag kunde inte sluta stirra på alla handtag, knoppar, spakar och skit som ungarna kladdikladdade på med svinisstänkta fingrar. Fem gånger spritade vi händer- bara inuti människokroppen!

(till inte mycket nytta kanske, för Veera ligger med feber och ont i kroppen nu...)

4 kommentarer:

Suzan sa...

wow.. coolt!!

Linda sa...

Usch inget skoj att hon inte mår bra lilla Vera. Jag ska vaccinera mig i veckan, men det känns lite olustigt när man går omkring & redan är förkyld.. För det är ju redan något som pågår i denna jävla kroppen då liksom...

Anonym sa...

Inte säkert att det är Svinis hon drabbats av. Det går ju allt möjligt skit mest hela tiden. Förkylningar och maginfluensa verkar vara högoddsen just nu.
Fortfarande har jag inte hört en enda i min omgivning som har drabbats av den omtalade Svinis.
Ge Veera en krya på sig kram ifrån mig.
Mia

Nadia sa...

Men nu måste jag ta död på den dummaste myten!!! Alcogel är antbakteriellt och tar bort bakerier, INTE virus. Så det enda man kan göra är att tvätta händerna noggrant med tvål i VARMT vatten!!! Sprid till alla du känner!!!