15 december 2009

Två fel...

Eftersom det är jag som är projektledaren för köksbygget så ligger jag alltid femton steg före. Nu letar jag detaljer i fina kulörer, som ska vara färgklickar i det svartvita köket.
Det måste vara 50-tal by the way. Inget annat.

Vi kan väl ha en sån där fet knallröd brödrost som alltid kan stå framme, flåsar Mr T.
Jo, absolut. De är skitsnygga, men vi har två problem. Eller problem och problem- två frågetecken.

1. Den kostar 2600 kronor
2. Den uppmuntrar till att äta bröd

Båda punkterna är egentligen rätt mycket no-no. Jaja, man kan lufta mackan på en liten ställning på brödrosten, kanske tina upp giffeln lite jaja.
Så nu letar jag ira-burkar igen. Jag har redan två; en blå och en lila. Jag vill ha en tredje så de kan stå i rad i en liten hylla på kortväggen. De ska innehålla kaffe, te och kakao.
Nån som har en ira-burk att sälja?

Inga kommentarer: