4 januari 2010

Dagens shopingräd

Jahapp så har man inhandlat hjälmmössor, skidhandskar, extrakängor till Vinnie, tröjor....ingenting på rean tyvärr(
Vad är det mer man behöver?
Skidbyxor och brillor har vi lånat...
Ska barnen också ha brillor???
Det är ju första gången som vi åker på skidresa, första gången nånsin för barnenpå skidor. Jag har inte åkt slalom sen jag var 15 då jag åkte ne gång i Sälen nånstans...
Ja, herregud. Undrar hur många av oss som kommer bryta delar av kroppen?
Man kanske skulle köra en tävling om det här?

Men berätta era bästa tips; vad ska man ha med sig? Vad får man inte glömma?
Jag är en mycket orolig kanske semestersabotör, haha!

11 kommentarer:

Ms Spider sa...

Brillor är förrutom hjälmen det allra viktigaste, skulle jag vilja påstå, snöblindhet är inte bara dumt och farligt - det är ganska höga farter och praktiskt att kunna se var man åker - men det är också jäkligt smärtsamt, eller kan vara.
Så ja, brillor ska de ha.

Anne sa...

CHECK.
Ska inhandlas inom kort...
Men jag tror inte nån av ungarna kommer att åka utför- känner det på mig bara...
En treåring åker väl inte slalom liksom???

Ms Spider sa...

Säg inte det, kompisens lilla har inte fyllt tre än och hon var i backarna förra säsongen...

Anonym sa...

Säg inte det, kompisens lilla har inte fyllt tre än och hon var i backarna förra säsongen...

Anonym sa...

Ryggplattor! Säger som Ann-Katrin, min E stod på ett par slalomskidor första gången när han var 3 år & 4 mån...

Och lämna tillbaka det dyrhandlade och åk till närmaste Hi-Sport & handla samma saker till halva priset... :)

Anne sa...

vad är en ryggplatta, heeellp??

Grabbarna bus är: sa...

Nivea eller lypsyl.. =)Torra läppar i kylan...

Anonym sa...

underställ? Ullstrumpor el skidstrumpor ?

krämen Ultra för kalla vindar på kinderna.

Jag har alltid en dubbelstor necesär fylld med apoteksvaror, typ vid feber,kräksjuka och allt annat som kan hända när man inte har apotekt i närheten.Fast nu kan man ju köpa sådant på macken också..

//anette i sumpan

Anne sa...

Anette , du skulle se mitt apotek jag har för varje resa....
Det är ENORMT.
Nivea och Lypsyl är ju bara vatten,,, funkar inte på mina barn i alla fall,
Vi kör Decubal intensive, från apoteket, Veera har sprutat en klutt i sin lilla läppglansburk;))

Ms Spider sa...

Vad det gäller vind och kyla är det inte krämen som gör det (men undvik vattenbaserat) - men se till att inte använda vatten i ansiktet på morgonen! Rengöring av ansikte på kvällstid så att det naturliga fettet finns kvar dagtid!

Anne-Lie sa...

det finns en billig butik, typ outlet precis innan Sälen byn om ni känner att ni glömt något. Bredvid Fliesbergs, kommer inte ihåg namnet. Det finns Stadium i Hundfjället men de är lite dyra om det inte är rea. Allt går nog att hyra eller låna däruppe. Så köp inte massa saker som kanske inte används. Men kanske något att massera trötta fötter med...för pjäxor är obekväma om man inte är van eller de inte är ens egna...