26 mars 2010

Kakelgubbens återkomst

Kakelgubben kom i morse igen, eftersom han hade glömt en del viktiga verktyg sist.
Med sig hade han en liten kuf som han då och då skällde på.
Idag geggade de in nån gegga mellan plattorna, skar ut hål i plattor för eluttag och sånt, och så geggade de lite till och så var det klart.
Men inte helt. För idag hade han glömt den där silicongeggan som ska ligga intill bänkskivorna.

- Ameh, har du glömt igen? Då måste du ge altzeimerrabatt sa jag helt allvarligt.
Han tittade på mig och mumlade och himlade med ögonen.
- Det har du ju redan fått, sa han och syftade till att han gjorde den andra sidan av köket på köpet.

Jojo, det kan han ju säga. Jo.jo.
Han skäms väl för att det är så sjukt dyrt, vilket jag inte själv inte skämts över att påpeka. Han har säkert lurat mig ända in i kaklet. Som mattförsäljarna som alltid har LAGERRENSNING och UTFÖRSÄLJNIN och där ALLT SKA BORT! Man tror att man vinner nånting, men egentligen har man bara förlorat.

Han kommer tillbaka i eftermiddag, för att lägga den sista geggan. Geggan som imorse glömdes.
Jag börjar tro att han gillar att hänga här hos mig!

Han ska även komma med en offert för att totalfixa badrummet, där vatten läcker igenom ner till köket.
Mmm, ska han hänga här i veckor kanske. Det kan bli kul.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Om det är en vattenläcka så gäller ju din hemförsäking...

Anne sa...

nepp, hemförsäkring gäller inte på felbygge..som gjordes av folket som bodde här innan
inte en spänn får vi!

Anonym sa...

Har ni ingenting i kontraktet med mäklaren om dolda fel? Eller visste ni om felet när ni köpte?

Om det är dolda fel som den tidigare ägaren visste om så är dom skyldiga att ersätta er om jag kommer ihåg rätt från när vi köpte vårt radhus...

Anne sa...

Man har besiktiningsplikt som köpare, vi gjorde inte någon sån besiktning.
Så nu äter vi skitkorven, så att säga1