14 maj 2010

Ont i nacken

Jag var ju hos kiropraktorn två gånger innan vi åkte till London.
Det hjälpte inte mycket, Möjligen är jag lite lite mer rörlig i nacken men smärtorna är fruktansvärda!
jag har alltid haft nackproblem och får ett par nackspärrar om året- men aldrig någonsin har jag haft så stark smärta och under så lång tid! Jag är inne på min tredje månad nu med ständigt ont när jag rör huvudet.
Är det nån här som har tips på nån behandling som är rejält smärtlindrande?
Nåt som verkligen sätter igång läkprocessen???
Jag står inte ut längre.

5 kommentarer:

Maria sa...

Osteopati- låter flummigt men har hjälpt mig. Googla på osteopati, gärna kraniell osteopati för mer info. Sen tycker jag yoga, avslappnngsövningar och sånt hjälper men det tar ju ett tag av idogt tränande. Lycka till, vet hur jobbigt det är att ha ont. Tror mer på naprapater än kiropraktor. Tyckte inte det hände nånting när jag gått till kiropraktor.

Anne sa...

Tack för tipset
ska kolla upp!

Helena sa...

Gå till Cissi på OIH vid odenplan (oih.se), naprapat och idrottsmassör, har varit toppen för min onda nacke. Sysslar också med magnetbehandlingar.
Är din nackvärk av spänningsrelaterad art så kan jag rekommendera botox för att bli av med spänningarna. Låter radikalt, men är effektivt!

Anne sa...

Hahhaaa, jag tar redan botox i pannan, så jag är van;)))

definitivt nåt att kolla upp!!!

Anonym sa...

Kraniosakralterapi! Jag går sedan två år och det är alldeles fantastiskt. En mjuk behandlingsform som sätter igång kroppens egen läkande förmåga och går på orsaken. Du hittar det t ex på Energikällan. :)
/Katarina