31 juli 2010

Kolla vilka jag hittade idag!

När jag rensade ogräs hittade jag de här två sötnosarna! Först trodde jag att det var en igelkott, sen en död igelkott, sen en död kanin, sen två döda kaniner. Och till sist TVÅ LEVANDE KANINER! Vi har bestämt att om inte mamman kommer tillbaka till dem så ska vi ta en av dem med oss hem. Nu står vi alla i fönstret o
ch spanar efter mamma kanin, eller nån annan släktning som tar på sig uppfostringsansvaret.

Idag har vi varit på en liten ö och grillat korv och köttpiroger. Min faster hade inte tagit med sig några tändstickor och inte jag heller, så hon försökte få fjong på elden med glasögon och en tidningssida. Ingen lycka. Så kom en trevlig pojke (med ett trevligt utseende) åkande på en fyrhjuling. Han vände med ett Vruuuuum och hämtade en ask tändstickor åt oss. Mitt i naturen-service! Så slängde vi i oss lite mat och sprang tillbaka till lilla båten som tog oss de femtio meterna tillbaka till andra ön. Älskar Helsinkis små uddar och vikar! Jag blir så totalt avkopplad här!




2 kommentarer:

Suzan sa...

awwww! Shit vilka söta!! JAG DÖÖÖÖR!!!

Anonym sa...

hoppas verkligen det där var ett skämt om att ta med kaninunge hem, det funkar så i naturen att de lämnas ensamma och så dyker mamman upp när det är dags för mat så låt sötnosarna bara vara i fred!!!