28 augusti 2010

Min mormor


















Min finaste mormor Ulla är 80 år (på måndag...)
Det har varit dunderfika idag i timmarna fem. Jag orkar inte lista allt slicketisött som jag mosat i ansiktet.
Vi har träffat mina tre kära morbröder, en moster, massa kusiner och andra vänner. Det var två år sen vi var här- det får inte gå två år igen tills vi kommer tillbaka.
förutom att tugga bulle så har vi inspekterat en mycket ovanlig spindel, tror nästan att det var mördarpotential på den, i ett gigantiskt ölglas och dividerat hur mycket bättre allting är här i Finland, egentligen. Jo, det är ju så!
Jag har precis gått en timmes finsk stavgång, med äkta finnestavar och gud vad jag är trött nu. Inbillar mig att allt socker jag ätit idag nu förvandlats till ren gift som snabbt och obarmhärtigt bryter ner hela mig!
Nu ska jag försöka tämja illamåendet så jag får behålla kvällsgröten. Ledsen för dålig bloggning och lite bilder. Imorgon ska jag försöka lägga ut flera bilder.
natti, alla.

Inga kommentarer: