7 september 2010

In between...




Jag träffade Christian Olsson i Göteborg igår, på hans gamla hemmaarena från 20-talet. Christian har tränat här sen han var tio år!
Jag tycker idrottsmän är så intressanta; de kan allting om kroppen varenda muskel sena och axilusbraccilus hepatimius, ja ni vet. Vi pratade om hans eviga skador och vad kylan i Sverige gör mot idrottskroppar och att det trevliga klimatet i Monaco är bättre (på flera sätt

På tåget hem hamnade jag i sån där tänkartunnel; tänkte att jag skulle vilja åka på jobbresor oftare, kanske inte varje vecka men varannan...Började tänka på vad gott distansen gör; tankarna tar nya vägar och man får en massa nya idéer.

När jag gick på gymnasiet så åkte jag tåg från Vallentuna in till stan och sen tunnelbana. För att jag ville vara mellan hemmet och jobbet- en egen viloplats för tankarna att springa på.
Så kände jag igår också; nån slags mjuk lättnad att få vara ingenstans men ändå på väg.
Jag vill ha mer jobb på annan ort- det skulle vara riktigt kul!
Så kom med kändisförslag, vilka kändisar har ni i era städer och byar???

Inga kommentarer: