24 september 2010

Microneedling

Idag har jag testat microneedling för första gången. En roller med 2 millimeter långa nålar som rullas över ansiktet så att det bildas små små kanale (hål). Meningen är att stimulera kollagenproduktionen genom att det blir små hudskador och också för att kunna slussa ett verksamt serum som ökar kollagenbildningen. I det långa loppet ska huden bli föryngrad och acneärren fyllas ut..

Efter rollern och serumet läggs en färdigklippt mask med en massa gosiga ingredienser som lugnar huden

Jag är mycket mer rodnande men det är visst omöjligt att fånga på bild. Jag är inte röd men grisrosa och det värmer och sticker och är lite lite svullet. Om tre veckor gör jag nästa behandling för huden måste få vila och reparera en tid. Jag har stora förväntningar på den här metoden så det känns  väldigt spännande!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,
Har några frågor bara, har du spons på dina ansiktsbehandlingar eller pyntar du fullt.
En annan jublar ju högt när man får en ansiktsmask från Korres.

Lilljonne

Anne sa...

När jag gör jobb brukar jag inte betala, när jag gör jobb på spek betalar jag halva priset. Annars fullt pris, om jag inte jobbar med det på nåt sätt.