28 september 2010

När det flyter

Det är en sån dag då allting flyter. Eller rättare sagt, jag får det att flyta. Tror inte det kan flyta helt av sig själv;)
Jag har två datorer som surrar framför mig och det ser löjligt ut, men faktum är att idag (när jag flyter) så gör de mig mer effektiv. Jag får jobb gjorda. Jag får jobb avslutade.
Idag betar jag av sakerna en efter en. I lugn och noga ordning. Ni ska veta att det händer alltför sällan; oftast hoppar jag bara oroligt mellan grejer och kan inte sätta annat än kommatecken. Det tar aldrig slut och jag möter aldrig en punkt.
Men idag, klockan mitt på dagen, har jag hunnit med enormt mycket; skrivit klart en text, börjat på en ny, beställt prylar till ett pryljobb, knackat på en av grannarna för att fråga om jag får göra en intervju (och det får jag!) jag har kortat ner en text och lämnat den, sålt in ett annat jobb-jag har till och med stekt kantareller i smör och vitlök och slängt på stark prästost, och gjort så ljuvligt goda varma mackor att tungan nästan följde med...
Och klockan är fyra timmar ifrån slut för idag.
Herregud, vad mer ska jag åstadkomma. Funderar faktiskt på finsk stavgång i motvind. Det lär vara bra.

Inga kommentarer: