5 oktober 2010

Lugnet innan...

Idag har jag varit och dragit ut en gammal äcklig tand som nästan ruttnat av allt amalgam och många många år på nacken. Igårkväll tänkte jag att jag skulle spara en tusenlapp och försökte dra ut tanden med bara fingrarna, hälften lossnade men hälften blev kvar. Så jag fick snällt ta mig till käftis och skruva ut resten. Det gick jättebra; fast de vägrade ta ut tanden utan bedövning . Jag brukar inte ta bedövning för jag mår oftast sämre av den än av den lilla smärtan, som man kan stå ut med. Men idag fick jag inte ens testa;) Sen har jag gått  i fyra långa timmar utan att äta och dricka och med en bomullshög full med blod och saliv. På föräldramötet ikväll fick jag äntligen spotta ut den blöta tussen och äta lite. Det blev fyra kanelbullar och två koppar kaffe. Det låg flest bullpapper framför mig av alla närvarande. Men det var ju min middag, mitt mellanmål, min kvällsmat. Det var det. Nu ska jag sova och hoppas jag slipper vakna med munnen full av blod! Natti.

Inga kommentarer: