10 december 2010

Dopp i grytan...

Igårkväll var min jag och min syster på Whiskyprovning på Maker`s Mark. Vi fick lära oss hela historien bakom mannen från Kentucky som ville göra nåt bättre än gammal Scottländsk Whiskey

Vi fick provsmaka hela proceduren och sen jämföra Mark`s Makers borboune med Jim Beam och faktiskt- skillnaden var slående! Jim Beam väckte kräkreflexen och Makers reste bara raggen...

Varenda flaska doppas i 400 gradig sigillvax, eller vad det kallas, och vi fick en varsin flaska att doppa. Här är det min syster som doppar så glatt...

Vilken koncentration...riktigt kul!

Kvällens presentatör, Jonatan, har precis lurat mig och sagt att jag först måste trycka på en knapp på flaskan innan jag kan börja..och jag gick ju på det..

Och här står våra fina doppade flaskor. Vi kommer i dagarna att få vår flaska hembudad;)) Det här var ett av de bästa presseventen jag har varit på! Bra och lättsam info för en som inte vet ett skit om whiskey, ibland var det rena kinesiskan, kul idé med provning och doppning, jättehälrligt gäng där 99,9 procent var män. Kul för en gångs skull...Vi hade en toppenkväll syrran och jag. Sen gick vi vidare till Storstad och pratade och skålade i vin....Härligt! Jag är så glad över våra samtal, syrran, önskar de vore lite oftare....

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack själv för en fin kväll! Vi får se till att göra det oftare :) Ha en superbra resa!!!