23 januari 2011

Rensning

Det sägs ju att om man inte har använt ett plagg det senaste året så kommer man troligtvis inte att använda det mer. Med andra ord; man kan slänga, ge bort, sälja, bränna upp eller putsa fönstrena med.
Jag har rensdagar i helgen (vad annat finns det att göra liksom än städa o rensa när man är hemma) och hittills har jag kastat en vanthög, två påslakan, en kavaj, ett par skor. Sen är det stopp. Ingenting ur min garderob har åkt; bara ur andras...och så lite ur förra årets hopplösa loppiskasse (kläder som ingen vill ha två sommarloppisar i rad kan man ju inte låta stå i förrådet!!!! inse INGEN vill ha dem!)
När jag tittar in i min garderob ser jag ju att ca 70 procent är sånt jag inte använder och inte har gjort de senaste årEN. Men ändå tar det emot. Den där kan ju vara kul för Veera att han på 18 årsdagen, den där koftan värmer bra om det blir krig, ja ni vet...Jag fick iväg fyra ynka t-shirts. 4 av 50 ungefär...
Jag skulle vilja ha bara det jag anväder i garderoben, inget mer. Jag skulle vilja iskallt rensa ut, ja 70 procent av skiten. Tänk att ha luftig garderob med bara några enstaka skitsnygga lättmatchade kläder!
Det är målet.
En dag så...
Nu ska jag rensa skallen- med spinning! Finns inget bättre sätt.

Inga kommentarer: