4 februari 2011

Min natt med Melissa

I natt var jag ute och reste med Victoria Beckham. Jag frågade vid upprepade gånger hennes namn för av nån anldening glömde jag det direkt, men hon hette Melissa. Vi var på nån obestämd plats med trånga gator, höga backar och med mörkblått vatten rinnande under gatorna. Vi letade efter nån speciell plats som jag så gärna ville visa henne, men vi hittade den aldrig. Min mamma tog bilder på oss, men det visade sig sen att hon inte hade tagit några stillbilder utan bara filmat oss. Vi var väldigt flamsiga och bästa kompisaktiga och höll varandra i handen ibland.
Sen gick vi på en restaurang. "Melissa" fick sitta på en våning, på en stor filt där hon skulle sitta i tre timmar och äta luft. Inte alls konstigt tänkte matvraken jag, som fick åka en stor hiss till en annan våning, jag visste ju att luftätandet låg bakom hennes fina smala figur. Förutom luft fick hon äta en tallrik senap. Det var allt.
Så jag lämnade henne där på filten och åkte till min avdelning, där man åt mycket mat.
Sen sa vi hejdå och lovade att ses snart igen. Det kändes viktigt för mig att vi verkligen lovade varandra, många gånger att vi skulle ses igen. Jag var nog lite stolt att ha henne som bästa vän.

Inga kommentarer: