29 november 2008

Frossa i julen!

Fotbollsfrun har så rätt så rätt!

Vi kör precis så. Handlar massa fina leksaker och prylar till ungarna till julen. Lite blir det till födelsedagarna också.
Men på julen vräker jag på och köper allt de pekar på i de där julklappsblaskorna som ligger i brevlådan varje vecka. Och vill de inte ha nåt så trugar jag som fan; "jo men den DÄR är ju fin, en SÅN ska du ha!"
Sen blir det inte ett penal under resten av året. Möjligen nån muta om jag har nåt viktigt jag måste kolla efter i affären och vill att ungen ska hålla truten.
Annars får de, precis som Fotbollsfrun skriver, tråna och sukta efter saker!
Då blir julafton den där riktigt gottiga, frossiga, (o)heliga dagen på året!

1 kommentar:

Ting sa...

Så gör jag med!
Jag älskar när man måste vada bland alla julklappar i vardagsrummet!