17 januari 2009

Det är vi och tuppen


Bild: Lekparksutställning i Helsinki, sommaren 2008

Upp med tuppen.
Eller upp innan grisen pruttar, som man så fint uttrycker det på finska...
I natt blev det bara tre jenningflaskor och tre jenningövesvämmade blöjor.
Men lite tokig blir man, av att gå upp varannan timme och vispa kastrull. Ändå fick snubben två stora flaskor i sängen innan han somnade!
Jag misstänker att det är alla hans infektioner som han har haft som ställer till det. Han äter igen sig, eller vad tror ni?
Förresten hade Vinnie feber igårkväll. Första gången på åtta dygn! Det är avancemang och jag känner tydligt hur våren är på ingång, nånstans bortom horisonten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har fått en award av mig, kolla min blogg

Anonym sa...

Jag tror att du måste ge honom något kraftigare en välling innan han går till sängs.
Gröt kanske inte vore så dumt.
Tänk på hans tänder...inte bra att dricka välling natten igenom.
Har en kompis vars barn fick alldeles bruna framtänder av för mycket vällingdrickande om nätterna.