16 januari 2009

Sjörapport

Fredagsmyset är avklarat; chokladbollar och Ice Age 2. Mycket rog tilig film, jag gnäggade till flera gånger.
Det är andra gången som jag sitter stilla med barnen och ser på film! Och jag erkänner; jag älskar det! Jag älskar fredagsmyset nuförtiden, som jag förr så föraktfullt fnös åt...

Nu sitter jag och kollar in SMHI och sjövädret. Vi ska ju på kryssning på söndag.
Det står 10 på blåsten. Fattar ingenting. Jämför bara med 32, när vi åkte för några år sen. 32 var riktigt läskigt. Så läskigt att min pappa, som var med mig och syrran och åkte, satt uppe vid receptionen med mig när jag drack cocgnac och hade panikattacker.
Vågorna slickade fan fönstren allra högst upp på båten, nej de slickade inte, de grovlapade rutorna! Och självklart skulle syrran och jag uppleva helvetet i nya dimensioner; genom att sitta i aktern, är det där fram?, och kolla på b-filmen Deep Blue Sea! Alla gick ut ur salongen där filmduken slog från vägg till vägg. Utom vi.

Så 10 känns oki.
Helt oki.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag älskar också fredagsmyset....så himla skönt att bara sjunka ner i soffan bland filtar och kuddar. Lite dåsig av vinet man drack till middagen. Med hela familjen samlad runt om sig och med vetskap att man får sova ostörd morgonen efter. Jaaa det är svårslaget.