21 januari 2009

Uttråkad

Mitt liv är så jävla tråkigt!
Allt jag gör är pisstråkigt och ger ingen som helst kick.
Jag vill ha energi och glädje, men vet inte hur man hittar den.
Jag vill känna friska nya vindar, men vet inte var jag skulle hitta den vinden.
Vill orka ta mig ut, träffa människor, uppleva, LEVA
Men har inte den blekaste aning om hur man gör.
Jag tror så innerligt på det där med att försöka göra nåt man aldrig gjort förut, åtminstone en gång i veckan.
Men jag har inte ens lust till det.
Okej, förra veckan var bikramyoga en sån grej. Men idag har jag ingen effekt av den.

Och det är en trist grej -ja,ja kalla mig deppig och sorglig-tt när man njuter av nuet, så har man ingen glädje av det SEN.

Nä fy fan, vilket jävla liv!

Bespara mig kommentarer som "livet är inte roligare än man gör det".

10 kommentarer:

Anonym sa...

Januari är en sådan månad, då allt känns grått och trist.
Men snart blir det ljusare och allt känns mycket lättare.
Prova med en vardagslyx dag om inte en dag varje vecka så kanske varannan.
En sådan där egen kväll där man tappar upp ett bad, tänder ljus och tar med sig en glas vin och en bunt läsvärda tidningar. gör en ansiktsmask och hårinpackning. Det enkla kan förgylla den grå tillvaron.
Det är nu du säger -Å vad F'..gör jag av barnen under tiden???
Ja Mr T får väl ta ett besök till farmor med barnen och hälsa på el. nått.
Eller så kan du lämna familjen helt en kväll och ta med dig en kompis och gå på bio.
En bra film kan man "suga" på länge.
Hoppas att detta kan muntra upp dig, ivarjefall lite.
En bamse kram till dig

Maria sa...

Jag håller med och letar febrilt efter "nåt att se fram emot" som ger lite inspiration och som inte är antikrundan på torsdagar typ...

Ting sa...

Ibland är livet jävla skit helt enkelt.
Fast man har det bra hemma med man och barn och jobb.
Sådär känner jag också då och då.

Sara sa...

Nu slog du huvudet på "min" spik. Precis så känner jag. HAr tappat orken att ta initiativ, det ryms för lite spontanitet och roligheter i vardagen. Skönt att veta att man inte är ensam i januari-grå-deppen :D

Anonym sa...

Sjukdomarna tar kål på en, dödar en. Härda ut. Kolla p-rulle, hångla, läs om Marklundskandalen, ändra en vana, gör kycklinglår i ugnen insmorda med ketchup och soja 1 175 grader. Avnjut med öl och majs. Fundera ut en riktigt djup tanke. Sunka riktigt, för att nästa dag plocka fram såpa och citron. Be barnen utföra ett uppdrag. Priset för att kunna må riktigt bra, kan vara att må som ett sviskon ibland. suck...

Anonym sa...

Ta det lugnt! Det är januari. Inget levande väsen kvittrar just då...
Man kan tänka på de som har det värre (deprimerande!)
Eller så kan man tänka på hur andra människor man möter ser ut nakna (lite roligare!)

Jonas Hållén sa...

Jag ska på cowboyfest på jobbet i morgon, det ska bli skoj. Jag har hela kitet - inklusive chaps och pistol!

Anne sa...

Era kommentarer får mig på bättre humör! Tack fina!

P-rulle och hångel är nog inte min melodi men...
Och vet du vad Boombaby; jag tänker (och äcklas)ofta av just den där tanken, hur folk ser ut nakna..

Jag gjorde en rolig grej ikväll, cyklade på knögglig isbana till träningen. Trampade på utav bara helvete, med vetskapen att jag vurpar vilken sekund som helst!
hahhaa, bara det gjorde livet LITE mer spännande, för en stund!

Chrissan sa...

Känner så väl igen mig. hade 2 riktiga skitdagar mån-tis o undrarde över om det inte blir roligare än så här.... ja livet alltså.
Saknar också lite glädje, fart o fläkt liksom...men...idag känner jag mig mycket bättre.
Mitt motto är : det är barar att bryta ihop och komma igen! ;0)

Anonym sa...

Jag tycker att du ska liva upp dagen med ne namnsdagstårta till Vinnie!
Pussa honom grattis från mig.

/Monika