8 februari 2011

Den förlamade bloggen

Bloggen haltar.
Nej, bloggen är förlamad.
Bara är där surrandes i cyberluften.
Och jag?
Jag sitter här och stinker vid skrivbordet, framför två datorer som jag växlar mellan, för att jag leker effektiv.
Så dumt.
För enligt undersökningar tar det en kvart, 15 minuter, att samla ihop hjärnan och koncentrera sig på det man höll på med innan man avbröt sig själv, genom att tex kolla mejl, kolla mejl, kolla mejl och kolla mejl.
Jag har mycket att göra.
SKITmycket.
Och jag klagar inte på det. Däremot på mitt splittrade sinne: jag har tankarna överallt annat just nu, än på den text jag sitter med för tillfället. SOm tex den gigantiska dammtussen jag just slevade fram under byrån i sovrummet. Är det HÄR som springmaskarnas äggbo bor?
kanske.
Håll ut med mitt haltande
snälla
Haha, det vet jag att ni gör. Ni vill ju inte ens att jag ska ändra på nånting!!!

3 kommentarer:

mia sa...

Jag undrar...ni verkar haft stora bekymmer med springmaskar under en ganska lång tid nu.
Köper du tabletter på apoteket varje gång? Kanske är det så att springmaskarna är immuna mot just detta preparat. Då kan man behöva ta kontakt med en läkare så skriver de ut ett annat recept.
Då kanske ni blir av med maskarna för gott :))

Maria sa...

Det är ju just den förlamande, spretiga, springmaskiga känslan man vill åt med din blogg! Lite igenkänningsfaktor helt enkelt:-) Keep up the good work!

Anne sa...

ahaaa har ni också Mr Spring på besök;))))

Ja Mia, vi har ju lite spring här hemma....
får se nu när vi tar den andra medicinomgången i rätt tid, om det blir bättre...
vet inte om det är samma gäng som snurrar runt eller om vi har oturen att smittas hela tiden