18 april 2011

På vårdcentralen intet nytt

Hej och välkomna till min sjukdomsblogg...

Idag har jag varit med Veera hos doktorn. Hon har haft feber i 11 dagar nu och ätit Kåvepenin sen i onsdags, men är lika sjuk än. Hon låter som en kör av Gula Blendkärringar när hon hostar.
Utöver det har hon ont i ena vaden och går stelt fram som en Kapten Krok med träben.
MÖRDARBAKTERIER, tänker jag tyst för mig själv och iakttar varje steg hon tar.

Hos läkaren:
Lyssna på lungor, fnitterfnitterfnitter ROSSEL, SLEEEEMM. Nähäpp ingen lunginflammation.
Stick i fingret, KOLLAAA JAG ÄR EN VAMPYYYRR MUMS VAD GOTT MED BLOOHOOD! Och så suger hon på fingret och ler illmarigt.
Nähäpp, ingen förhöjd sänka.
Slutsats: Inga bakterier. Ingen idé att byta penicillinn. Hon har fått virus som nu hoppar omkring hand i hand med streptokockerna. Jahapp. Nähäpp.
Bara o gå hem och dricka hostmedicinblandningen, den goda laktritsvarianten och päckvarianten om smakar flygskit blandat med fotofix.
Jahapp, så vård av sjukt barn fortsätter. Går in i vecka fyra nu. Inklusive min egen kollapps på en vecka.
Och ute sjunger fåglarna...

4 kommentarer:

mia sa...

Herre jesus! Hon har missat skolan en hel del då.
Vågar knappt säga det, men vi har varit friska som nötkärnor :D

mia sa...

Utflykten till Junibacken? Den missade Veera då...eller?

Anne sa...

näerå, vi åkte till junibacken och smittade ner ett femtiotal andra;)))

nä, hon har bara missat fyra dagar o nu är det ju lov ändå

mia sa...

Ja varför inte dela med sig ;)