16 april 2011

ÖverJävla gård- en tradition numera

En dag som denna gick utflykten till Överjärva Gård, fast jag säger förstås alltid fel och säger Över JÄVLAgård.
Nåväl, det var nåt påskkraffs där idag, man fick klappa fåren och lammen och ropa bääähhhäää och springa efter och försöka mata dem med samma strån som de själva helt perfekt kan dra upp med sina små mular (heter deras munnar så?)
Därefter tyckte Mr T att fan heller att ungarna ska få femtio spänn var till att mecka med marsipan i marsipanverkstaden, vi kan minsann köpa en hel korv med marsipan på Coop och baka hemma, mycket mer, mycket bättre, mycket billigare.
Så.
Jag bakade marsinpanfigurer med barnen, för femtio spänn per barn. Vad Mr T gjorde då förblev oklart.
Sen åt jag en jääääättelång hälsomacka på surdeg med räkröra på, och ungarna , alla tre, tog pannkakor med sylt och grädde.
Sen satt barnen och pekade och räknade alla snabba tåg som susade förbi, som om vi var helt från ladugården o aldrig hade sett ett tåg förut, öööööh!
Och sen svischade vi motorvägen hem igen, rödmosiga om kinderna (solkrämen valdes bort i kaoset i grälhallen innan) trötta och lite yra under peruken av all frisk luft som vi förmodligen fick lite för mycket av.
Det blir ju lätt så så här första dagarna av den ljusa halvan av året.

2 kommentarer:

mia sa...

Hahaha, ett roligt inlägg Anne!
Själv roade jag mig med att kratta hela gården. Sedan gav jag mig ut på en 2,3 mil löparrunda runt Vallentuna sjön i solgasset.
Så underbartväder!
Å solmosiga kinder fick även jag *ler* Solskyddskräm? Vad är det?
Ja man lär sig visst aldrig.

Anne sa...

Hurtbulle där!!!