15 april 2011

Utflykt till Junibacken

Idag har jag varit på Junibacken med 24 stycken ettagluttare.
Hade väntat mig fullt kaos men möttes av milliterexakta rader, par o par, hand i hand. Titta efter spöken och troll, titta omkring åt alla håll, mässade de sötnosarna i kör när de skulle gå över vägen.
Synd att jag var lite bakis och hade sovit för lite. Att jag somnade titt som tätt och hade brännande fötter, efter högklackskvällen igår. Synd att jag mådde illa i varje kurva på Sagotåget.
Annars var det en intressant upplevelse; men varför finns Muumin på Junibacken? Det fattar inte jag.
Vi, hm, barnen ålade in och ut i alla småhus och jag svor över att röven fastnade hur jag än vände mig. Jag lyckade aldrig ta mig upp till Stinky i den rangliga trappan. Så synd då Stinky är en favorit. Sen åt vi bagetter som vi själva bredde smör på klockan åtta i morse i skolmatsalen. Sen var det Pippiteater och då passade jag på att slumra till lite. Sen var det fri lek, och då passade jag på att hinka i mig några muggar kaffe. Och sen var det slut och vi åkte hem igen, i prydliga rader och med slokande ryggsäckar.

Inga kommentarer: