30 april 2011

Puuuuuh!

Jag tänker inte ta en porträttbild idag.
Men om jag säger att jag ser ut som hemorojder, vet ni då ungefär?

Klockan tio noll noll gick larmet för Den Stora Vårstädningen hemma på gårdarna. Samkväm över en kratta och blåsfyllda händer, rövar i luften och fula alldeles för stora trädgårdshandskar på händerna.
Jag har krattat, samlat ihop löv i säckar, släpat grenar och halvvuxna träd, skyfflat, plockat fimpar med bara händerna...
Sen var det korv och hamburgare och läsk till hela sällskapet.
Och så brasan förstås- dit vi kånkade allt och som förmodligen blev godkänd av någon komuunal BRASINSPEKTÖR, och som tuttades på redan vid tre nånting. Gick ju inte se brasan då solen sken i så starkt i trynet, men det var varmt och mysigt och flera ungar höll på att grillas.

Så. 7 timmar senare och med ett fejs som en fem klyftor hemorojder sitter jag vid köksbordet och dricker Brandy från Dubai, läser igenom tidningshögen som samlats under flera veckor. Inser att fan, jag gillar elle. Ja, jag ska nog till och med prenumerera på elle. Undrar om man är trendig nog för att få skriva för dem?
Tror inte det va.

Och jag river ut alla notiser och tips och guider om New York, dit syrran och jag ska i höst.
Måste kolla upp vad som är hot och vad som är not.
Ett barn ligger i sängen och ser på teve. Det andra spelar datorspel.
Jag har inge mer att tillägga än att det är dags att vaska hemorojderna.
Kram och skål.

3 kommentarer:

mia sa...

Ska vi se om det fungerar nu då...jag har inte lyckats få in en kommentar i din blogg på hur länge som helst. Det blir bara tekniskt fel.

mia sa...

Tjo ho! Nu fungerade det visst :D
I'm back!

Anne sa...

Välkommen tillbaka!!!