10 mars 2009

Nu ska jag komma ihåg det här

Den här dagen har varit helt perfekt. Jobbade med energi och fick mer gjort än på många många veckor. Sålde in jobb, fick lite beställningar och det flöt på.
Sen hämtade jag barnen och pulsade med vagnen till träningen, kastade in barnen i bollhavet och körde spinning och core. Duschade och förfärades över att jag tagit med mig hundens handduk. Det var bara att gnugga jävligt fort innan jag gömde den i botten av väskan.
Sen gick vill byns hamburgerkiosk. Jag åt falafel, Veera burgare och Vinnie pommes.
Sen tog vi tåget hem, puslade genom snödrivorna och in i värmen.
Nu sover barnen. Mr T är på kurs och jag gäspar vid datorn.
Jag älskar såna här flytande energiska dagar. När andningen är perfekt och lugn, när ögonen är pigga, när jag tror på framtiden. På mig själv!
Jag borde suga i mig och lära mig mer av såna här dagar. Minnas dem och tro på att de kommer igen, när de svarta tunga trötta dagarna anländer igen.
Borde jobba ikapp och klart allting under den här veckan, efter mensveckan. För sen vänder det och varje steg kan kännas omöjligt tung att ta. Den jobbiga veckan där framme borde jag vila, ligga lågt och inte jäkta så förbannat.
Borde, borde, borde.
Det blev långt det här. Men jag ville dela med mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det underbart med sådana dagar då allt bara flyter på i ett härligt tempo. Ser hellre att dagarna är fyllda av aktiviteter än tomma och innehålls lösa.

Ting sa...

Fan vad gulligt!
Hundens handduk.
*fniss*

Anonym sa...

Såna dagar gillar jag. Däremot gillar jag inte att andra har dem, i alla fall inte i min närhet och i synnerhet inte när jag har mina anti-dagar.

Och du... om det där inlägget var långt så ligger jag förbaskat risigt till, hela tiden :-)

/Sega pappan