24 juli 2009

När feber blir diarré

Hos frissan idag:
Frisören och hennes kund pratar arabiska med varandra. Frisören fönar och fönar- och fönar det krusiga barret hon håller i händerna, det ska bli rakt verkar det som. De är redan en kvart sena.
Mitt i allt chalabalachallachalla- SVININFLUENSAN.
"...och när du fått svininfluensan så får du HARRERA DIREKT"
Jag täpper igen ungarnas munnar, som går i ett och lyssnar uppmärksammat. Vad SÄGER människorna? Har de nåt kodat språk eller?
"Och så gjorde jag testet, jag fick inte lämna flygplatsen, chalahalachalala, och så är man helt slut i kroppen, halachalahallahallbbe...

När den krulliga kunden var slät i barret och håret uppsatt i en hästsvans (öööh?) var det äntligen Veeras tur. Då kunde jag inte låta bli att fråga vad HARRERA betyder?
"Feber", svarar frisören och berättar att de som reser från Egypten och har varit sjuka måste testa sig innan de får lämna flygplatsen. Tack och lov hade hon bara fått värmeslag.
"Jaha, jag trodde ni pratade om DIARRÉ, säger jag och fnissar hysteriskt. Inte hon.

1 kommentar:

Linda sa...

Måste med gå till frissan med Hanna för första gången. Anledningen är att brorsan & hon fröskt leka frisör..